18. aug. 2012

KLATREHYTTA, DEL 2

Det var en deilig følelse å stå der oppe og titte ned på klatrehytta, 720 moh :)
Etter en liten rast ved hytta, begynte vi nedturen mot Blåmannsvikvannet, kalt Storvannet blant de lokale. Alt i alt brukte vi 8,5 timer fra vi parkerte i Grøtfjordvågen til vi var nede i Blåmannsvika igjen. Jeg kan godt tenke meg å gå til klatrehytta flere ganger, men da blir jeg å gå ned til Grøtfjordvågen igjen, og ikke ned i Blåmannsvikdalen. Utsikten anbefales!
Trykk gjerne på bildene for en større versjon :)


Turlykke


Hollenderan, med Tromsdalstinden og Hamperokken i bakgrunnen

Klatrehytta

Vi gikk over kanten her, og ned til hytta

Hytta ble bygd i 1982 og gjenbygd i 1985 etter en brann

Det hang tre klatrere i veggen


Herlig

På Nordkjosbotn har de Trekantkiosken, på Hollenderan har de trekantdo ...

Noen sier at dette er Kvaløyas flotteste tomt ;-)


Blåmannsvikvannet/Storvannet

Buren i midten på bildet


Høyt henger de ...


Stålhovet i midten


Skjønner ikke at de tør klatre der ... Vi hørte at de ropte beskjeder til hverandre ...

Fjellet bader i sol

Her er vi et godt stykke nedover mot vannet

Her gikk vi ned. Når jeg ser på bildet, lurer jeg på hvor i huleste vi egentlig gikk ...

Endelig nede ved vannet, etter 1,5 strabasiøse timer

Mye granitt :-)

Rolf ser skrekkslagen ut!

Vakkert!


Nedover Blåmannsvikdalen. Der borte i steinhavet fikk jeg juling. Stein 1 – Veronica 0.

Trollsteinen. Her holder skrømtet til, ifølge svigerfar ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar