20. juli 2011

Lunde i midnattssol på Kaldfjorden

I går kveld var jeg for første gang i båt på Kaldfjorden, og det er nok 15 år siden sist jeg var på havet.
Jeg hadde hørt at lunde trekker inn på Kaldfjorden om sommeren, og jeg håpet at jeg skulle få et lite glimt av en. Og det fikk jeg virkelig! Vi så mange hundre lunder på fjorden, og det var en helt utrolig flott opplevelse <3 Dette ga virkelig mersmak!


Store Blåmann, 1044 moh.

To lunder i fri flukt over fjorden


Nordtinden og Laukviktinden bak. Fiskøya kan ses foran.


Et flott skue.

Første torsk ombord.



Utsikt mot Bjørnsletta

Vågsøya mot horisonten

Store Blåmann og Orvasstinden badet i kveldssol.

Fra venstre: Middagsskaret, Lille Blåmann, Stålhovet, Nattmålsfjellet, Hatten og ryggen opp mot Buren.

"Motoren" min <3


Lunde med kurs mot Fiskøya.

Hysa mi ;-)

Store Blåmann kaster skygge over Fløytbukta.

Et herremåltid for sultne Kaldfjordmåser.

Flott himmel denne natten.

Svigerfars storspisse.

Fantastisk midnattssol på Susannejord

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar