19. juni 2013

Tromsdalstinden #2

Jeg og min kusine pakket sekken og satte kursen mot Tromsdalstinden i dag (1238 moh). Været var flott og humøret på topp. Endelig skulle vi besøke varden på selveste Tinden. Etter ei lita stund kjente jeg at dagsformen ikke var den beste, men fortsatte likevel videre oppover. Vil jo så gjerne på toppen! Etter to matraster, 748 pauser og 376 fordekte bildetakningspauser måtte jeg innse at slaget var tapt. Oppe i steinura, ikke så veldig langt unna varden, måtte jeg svelge skuffelsen, tørke tårene, og si: "Vi må snu!" Etter å ha forsøkt å gå 20 meter til med mord i blikket, var det bare én ting å gjøre: vende om, og starte nedturen (i dobbel forstand).
Sånn går det når man skrur sine egne forventninger skyhøyt og ikke tar hensyn til en skranglende dagsform.  Jeg setter ofte mine mål høyt, og noen ganger klarer jeg ikke å oppfylle dem. Men Tinden vil jo være der i neste uke og neste måned også?

Ei lita hytte like ved stien

Veiskille (Skarvassbu & Tromsdalstinden)

Fortsatt mye snø i fjellet

Mye vakker natur i Troms

Ikke så langt igjen ... Men neste gang ...

Siste matpause før vi gikk ned igjen

Utsikt utover Malangen

På tur ned igjen

Denne albinoen fulgte etter oss fra steinura og helt ned i skogen. Han var visst ensom og gikk rett bak oss hele veien. Skummel fyr :/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar