19. aug. 2013

Straumsaksla, 784 moh

Søndag morgen pakket jeg tursekken og satte meg i bilen, retning Kattfjorddalen og Straumsaksla. Jeg parkerte ved Kattfjordvannet og satte kursen oppover. Siden jeg startet såpass tidlig på morgenen, var jeg helt alene i fjellet. Stien var litt bløt etter regnvær dagen før, og steinene litt glatte. Jeg er ikke så glad i å gå i ur, og fant ved en tilfeldighet en annen sti oppover. Den alternative stien gikk utenom ura, og dermed slapp jeg å gå i de løse steinene. Jeg brukte 3 timer t/r i et herlig sommervær. På vei ned igjen møtte jeg en hel del turglade mennesker.

God sti i skogen

Flott utsikt over Kattfjordvannet, Skitntinden, Storsteinnestindan og Djeveltanna

Flott utsikt mot Djeveltanna

Durmålstinden

Mye ur. Utsikt utover Kattfjorddalen og Nattmålsfjellet

Ur så langt øyet ser ...

Nordfjorden

Fin "naturlig" sti

"Gangvei"

Mektig ...

Flater ut på toppen

Kattfjordfjella

Utsikt mot Blåmann, Buren og Hollenderan

Varden på Straumsaksla

Fin varde, med turkassen til Ti på Topp

Oppe, etter 1,5 times gåing :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar