20. juni 2011

Store Blåmann - Ingen dans på nevroser

Store Blåmann er 1044 meter høy og ligger på Kvaløya, og er det høyeste fjellet der. Store Blåmann har lokket meg i mange år og endelig bestemte jeg og Rolf oss for å ta turen. Været var kjempeflott denne dagen. Store Blåmann er et flott men litt skummelt fjell ;-) Vi hadde en kjempeflott tur opp, men ca 100 meter før toppen, turte jeg ikke mer. Høydeskrekken og redselen for å ramle ned tok overhånd, til min egen store fortvilelse ... Så da var det bare å rusle ned igjen ... Men har satt meg som mål i 2012 at jeg skal stå seirende på toppen :)

Kaldfjord. Nordtinden bak og litt til høyre på bildet. Fiskøya helt til høyre



Ned mot Båmannsvikdalen. Buren på venstre side

Pause på Steet

Fortsatt på Steet

Steinete terreng. Utsikt over Kaldfjord, Fiskøya, Skulsfjord og Nordtinden

Bratt ...

Høyt der oppe er toppen et sted ...

Her tok panikken meg ... Måtte gi tapt og snu. Turte ikke gå opp i redsel for å ikke komme ned igjen av egen maskin ...


Vi var bare skyggene av oss selv da vi kom ned ... ;-)


Ser ut som en hund som nyter utsikten over Kaldfjord


Kaldfjord med Nordtinden bak




Toppen, sett fra startstedet

1 kommentar: